Onze organisatie

De Bibliotheek AVV bestaat uit 9 vestigingen en 1 uitleenpunt in gemeente De Ronde Venen - Abcoude, Mijdrecht, Vinkeveen en Wilnis - en Stichtse Vecht - Breukelen, Kockengen, Loenen, Maarssenbroek, Maarssendorp en Nieuwer Ter Aa.

De vestigingen zijn gezamenlijk 246 uur open per week (openingsuren uitleenpunt Nieuwer Ter Aa zijn hierin niet meegenomen).

Medewerkers
Per 31 december 2023 waren er 38 medewerkers in dienst, voor in totaal 18,0 fte.

Vrijwilligers
Op 31 december 2023 waren er totaal 224 vrijwilligers actief in en voor de Bibliotheek. Zij vertegenwoordigen een totaal van ca. 22 FTE.

Personeelsvertegenwoordiging
De Personeelsvertegenwoordiging (PVT) komt op voor de belangen van het personeel. In de PVT van de Bibliotheek AVV zitten drie medewerkers.
De rechten van de PVT zijn onder meer:
- adviesrecht, bij besluiten van MT die grote gevolgen kunnen hebben voor werknemers;
- instemmingsrecht, als MT personele regelingen (zoals werktijden of arbeidsomstandigheden) wil veranderen;
- initiatiefrecht, als PVT een voorstel doet, dient MT of de directeur minstens 1 keer met de PVT hierover overleggen voordat het MT een beslissing neemt.
De PVT heeft jaarlijks 4 maal overleg met de directeur en 1 maal met de Raad van Toezicht.

In 2023 is de PVT onder meer betrokken geweest bij de vernieuwing van de jaargesprekken en bij het beleidsplan vrijwilligers.
Verder is er vorig jaar een personeelswisseling geweest binnen de PVT.